Blog Diverse Cum calculezi bugetul de publicitate la început de an?

Cum calculezi bugetul de publicitate la început de an?

Întotdeauna perioada de început de an este una dintre cele mai dificile pentru orice tip de afacere. Acum se trage linie, se face bilanțul anului anterior și se decid acțiunile de business viitoare. Printre lucrurile la care e vital să te gândești se află și planificarea acțiunilor de marketing din următorul an și calcularea bugetului de marketing. Probabil și tu te-ai întrebat ce buget ar fi bine să aloci pentru marketing în anul 2017, dar mai ales cum îl vei organiza astfel încât să obții rezultatele dorite.

Bineînțeles, înainte de toate, te gândești la variantele de promovare cele mai accesibile din punctul de vedere al costurilor așa că, în rândurile care vor urma, îți vom prezenta informații care îți vor fi de folos în planificarea bugetului de marketing.

Bugetul de marketing acoperă, de obicei, cheltuielile pentru promovare, publicitate și relații publice. Fiecare buget de marketing variază în funcție de dimensiunea afacerii, de vânzările anuale și de cât de mare este concurența.

Atunci când calculezi bugetul de marketing, trebuie să ai în vedere și următoarele situații de promovare pe care să le incluzi în noul buget de marketing:

1. Design, printare și distribuție pentru materialele promoționale printate;
2. Crearea și/ sau întreținerea site-ului;
3. Acțiuni de PR;
4. Târguri și expoziții sau alte evenimente speciale.

Nu există o sumă exactă alocată bugetului de publicitate, dar există mai multe moduri în care poți calcula acest buget:

• Procentaj din vânzări
Una dintre cele mai populare metode folosite este bugetul de marketing constituit dintr-un anumit procentaj din vânzări. În general, oamenii de afaceri investesc în marketing între 9 și 12% din vânzări. Avantajele acestei metode sunt că bugetul de marketing nu va scăpa de sub control și că acesta va crește sau va scădea în funcție de veniturile companiei.

• Bugetul fix
Multe companii aleg să fixeze o anumită sumă pe care să o aloce marketingului. Avantajul principal este că planul de marketing poate fi realizat încă de la începutul anului, fără ca acest lucru să implice modificări mari pe parcurs.

• Bugetul în funcție de performanțele firmelor concurente
O altă metodă de a determina bugetul pentru marketing este de a analiza felul în care acționează concurența și de a încerca să fim cu un pas înaintea lor. Problema apare atunci când nu se iau în calcul veniturile companiei.

• Bugetul stabilit în funcție de obiective
Cea mai eficientă metodă de marketing presupune stabilirea obiectivelor de marketing și în funcție de acestea să se delimiteze bugetul investit. După realizarea planului de marketing, în funcție de estimările făcute pentru atingerea obiectivelor, specialiștii vor stabili suma de care au nevoie pentru a implementa planul.

Investițiile în marketing variază de la 1% din totalul banilor obținuți din vânzări și 30%. Însă, sunt și câteva companii care investesc peste 50% din banii obținuți în urma vânzărilor. Acest lucru se întâmplă, de obicei, în primul an al afacerii.

După ce ai stabilit bugetul, amintește-ți că Agrafa Print te ajută să calculezi pe loc costul materialelor de promovare pe care intenționezi să le utilizezi în campaniile tale publicitare. Utilizează calculatorul inteligent la fiecare comandă și consultă raportul nostru să vezi pe ce materiale promoționale trebuie să mizezi în 2017.

Curiozități despre cărțile de vizită

Articolul Anterior

Diferențe de culori

Articolul Urmator