1. Reach-ul
A creşte vizibilitatea unui brand şi a avea un reach cât mai bun în rândul grupurilor ţintă. Acestea sunt obiective principale pentru profesioniştii în marketing. Grupurile ţintă pot fi oricare, de la publicul larg până la parteneri şi colaboratori, agenţii şi comunităţi business. În fiecare dintre aceste cazuri, atunci când vine vorba de managementul unei campanii de promovare, trebuie să se ia în considerare acele mijloace sau strategii de marketing care, indiferent de natura publicului ţintă, să aibă un efect pozitiv şi să aducă notorietate. Studiile au arătat că, dintre tehnicile de promovare cele mai eficiente, obiectele promoţionale precum cănile şi pixurile ajung la cei mai mulţi oameni, crescând astfel vizibilitatea brandului pe piaţă.
În anul 2011, un studiu a fost efectuat pentru Asociaţia Produselor Promoţionale din Germania (GWW) de către un institut de cercetare în marketing. Studiul a avut 2000 de participanţi şi a evaluat receptivitatea acestora la obiecte promoţionale. Mai exact, dacă participanţii deţineau acest tip de produse; dacă le foloseau sau dacă le erau utile şi dacă acestea le influenţau într-un oarecare mod părerea despre brand şi puterea de cumpărare. Peste 90% dintre respondenţi au declarat că deţineau cel puţin un obiect promoţional. Totodată, aceştia au declarat că foloseau un produs promoţional cel puţin o dată pe zi până la de 6 ori pe zi (în cazul cănilor şi al pixurilor). Ce înseamnă aceasta şi cum se măsoară reach-ul în cazul distribuirii de produse promoţionale?
În primul rând, aceasta înseamnă că cel puţin o dată pe zi, fiecare dintre cei 90% de respondenţi expuneau obiectul promoţional anturajelor din care făceau parte. Astfel, dacă aceştia foloseau pixurile de până la 6 ori pe zi, obţinem o frecvenţă a expunerii considerabilă. Mai mult, aceasta înseamnă că obiectele promoţionale au un potenţial foarte mare de a creşte vizibilitatea brandului. Dacă tot mai mulţi clienţi şi potenţiali clienţi sunt expuşi acestui tip de promovare şi dacă tot mai mulţi dintre aceştia le şi folosesc, implicit creşte gradul de expunere, iar brandul devine tot mai cunoscut. Avantajul în acest caz este că expunerea repetată nu aduce prejudicii aşa cum se poate întâmpla în cazul altor medii de promovare. Reclamele TV, spre exemplu, pot deveni agasante atunci când oamenii sunt expuşi în mod repetat acestora, mai ales atunci când percepţia asupra reclamelor este una negativă. În schimb, este mult mai probabil ca obiectele promoţionale să fie folosite cu aceeaşi consideraţie şi azi, şi mâine şi peste o lună sau un an. În timp ce farmecul unei reclame televizate, presupunând că aceasta există de la bun început, se pierde în timp, produsele promoţionale sunt apreciate pe termen lung.
Categorii
Angajari (6) Comunicate de presa (6) Diverse (52) Echipa Agrafa Print (6) Evenimente (9) În fiecare zi, alese şi culese... (91) Industrie (17) Oferte speciale (5) Piaţa (4) Produse (27) Sfaturi (33) Ţeparii nostri (2) Uncategorized (2)Arhivă Articole
October 2023 July 2022 March 2022 August 2021 September 2020 April 2019 March 2019 February 2019 January 2019 November 2018 October 2018 September 2018 August 2018 July 2018 May 2018