Există cu siguranţă un trend în ceea ce priveşte rebrandingul şi acela se numeşte simplicitate. Aţi fi surprinşi să vedeţi câte nume notorii de pe piaţa mondială şi-au redus logo-ul la o formă cât se poate de simplă. Apple, Nokia, Amazon, Nike sau HP le asociem deseori în mintea noastră cu logo-urile reprezentative. În plus, atunci când vedem faimoasele pictograme, aproape că nu mai e nevoie de nicio altă indicaţie. Ştim exact despre cine şi despre ce este vorba.
Cosmetizarea identităţii vizuale nu doar prezintă un potenţial favorabil pentru branduri. La un moment dat şi în anumite cazuri, devine esenţială.
Sunt nenumărate motivele pentru care o companie decide schimbarea identităţii sale vizuale. Gusturile publicului pot influenţa această decizie, trendurile în design, necesitatea de a revitaliza relaţia cu publicul şi aşa mai departe. Piaţa de consum are de cele mai multe ori un cuvânt de spus în această privinţă.
De reţinut însă că o schimbare de identitate corporate presupune mult mai multe aspecte, nu doar o cosmetizare a logo-ului. Însă acest aspect dorim să-l punctăm noi astăzi.
În 2014, mai multe companii renumite au demonstrat că o schimbare a identităţii vizuale chiar face bine brandului. Am ales 3 dintre cele mai reuşite cosmetizări pe care să le prezentăm aici. Acestea aparţin Southwest Airlines, Pizza Hut şi Disney Channel.
Echipa care s-a ocupat de designul logo-ului Southwest Airlines a fost foarte inspirată când a înlocuit avionul din logo cu acea inimă. Este de departe distincţia cea mai de efect. Când te uiţi la logo, îţi inspiră pur şi simplu ceva de bine. Southwest este şi singura companie aeriană care are ca marcă definitorie a logo-ului o inimă. Au reuşit să se diferenţieze din start cu noua identitate vizuală.
Unul dintre trendurile în materie de cosmetizare a logo-urilor pare a fi designul monocrom sau bicolor. Într-adevăr, atât în cazul Pizza Hut, cât şi în cazul celorlalte două branduri, se poate observa această tendinţă. Totodată, rămân elementele definitorii: aici, acoperişul de colibă (în trad. hut = colibă) şi marca verbală sau numele propriu zis al brandului, Pizza Hut. Iar în cazul în care nu v-aţi prins ce relevă culoarea roşie (nouă ne-a luat ceva timp), vă spunem noi. O pată de sos de roşii.
Ce e foarte important în reactualizarea unui logo este să oferi acea nouă identitate brandului, dar să păstrezi în acelaşi timp esenţialul ca oamenii să poată asocia în continuare logo-ul cu brandul în cauză. Tranziţia, în cazul Disney, este una consecventă. Modificările sunt blânde, dar de impact. Şi cel mai interesant este că noua versiune a logo-ului merge pe aceeaşi linie cu identitatea generală Disney.
Sursă poze: Brand New – Under Consideration
Categorii
Angajari (6) Comunicate de presa (6) Diverse (52) Echipa Agrafa Print (6) Evenimente (9) În fiecare zi, alese şi culese... (91) Industrie (17) Oferte speciale (5) Piaţa (4) Produse (27) Sfaturi (33) Ţeparii nostri (2) Uncategorized (2)Arhivă Articole
October 2023 July 2022 March 2022 August 2021 September 2020 April 2019 March 2019 February 2019 January 2019 November 2018 October 2018 September 2018 August 2018 July 2018 May 2018