Blog Sfaturi Ce trebuie să verifici înainte de a trimite o comandă cu un fișier grafic realizat de tine

Ce trebuie să verifici înainte de a trimite o comandă cu un fișier grafic realizat de tine

Orice grafician, care este informat cu privire la destinația designului cerut, va urmări încă de la începutul lucrării dacă fișierele cu grafica de personalizat respectă câteva condiții tehnice elementare. Doar așa printurile vor ieși la calitatea dorită și, bineînteles, mult mai rapid.

Înainte de toate, fișierul va trebui lucrat la dimensiunea reală, la scara 1 : 1, iar caracteristicile de mai jos vor ține seama de specificul produsului de tipărit sau de personalizat.

Bleed-ul – marginea care se elimină la tăiere, lăsată în exteriorul formatului finit – este obligatorie pentru produsele tipărite mici, pe care le privim de la o distanță de sub 1 m (cărți de vizită, flyere, pliante, mape de prezentare, plicuri etc.), și va fi de cel puțin 3 mm. La produsele tipărite mari, pe care le privim de la o distanță mai mare (roll-up-uri, postere, bannere etc.), bleedul poate lipsi.

Limita de siguranță – conturul imaginar, lăsat în interiorul formatului finit, în care trebuie să se încadreze textele și elementele importante de grafică, va fi de cel puțin 4 mm la produsele mici și de cel puțin 20 mm la produsele tipărite mari.

Rezoluția imaginilor trebuie adaptată în funcție produs. Astfel, pentru produse tipărite mici, rezoluția va fi de 300 dpi. Pentru produsele tipărite mari rezoluția imaginilor poate fi de 150 dpi.

Culorile folosite în document vor fi CMYK, atât pentru elementele vectoriale, cât și pentru imaginile bitmap. Altfel, culorile vor fi convertite automat în acest format și vor apărea diferențe față de culorile originale.

Pentru fișierele trimise la tipar recomandăm utilizarea formatului PDF, la care, pe lângă cele descrise mai sus, se va ține cont ca fonturile să fie incluse în document (embed), iar fișierul să nu conțină elemente ce nu pot fi transpuse la tipar (video, sunet, elemente interactive etc.).

Pentru majoritatea produselor de tipar digital am realizat template-uri (șabloane) în programele uzuale de grafică, pe care le poți descărca gratuit de pe site-ul Agrafa Print și pe care le poți folosi în crearea graficii tale.

O exemplificare a celor de mai sus găsești, de asemenea, pe site, sub forma unui scurt Ghid pentru pregătirea de tipar.


Gabriel Iancu
DTP Specialist

Cum alegem cea mai eficientă metodă de personalizare pentru produsul promoțional, ținând cont de raportul calitate – preț

Articolul Anterior

Care sunt promoționalele potrivite campaniei tale?

Articolul Urmator