Neconvențional este un cuvânt cu care ne întâlnim frecvent în industria creativă și pe care îl asociem cu campanii ieșite din comun, care nu se supun convențiilor și care aduc un plus de spontaneitate și prospețime în publicitate.
Deși printul rămâne pentru mulți o metodă convențională de promovare, dat fiind faptul că expunerea publicitară pe suport de hârtie este una dintre cele mai vechi mijloace de publicitate, nu putem uita că printul modern poate face mult mai multe decât să imprime scrisuri și elemente grafice pe un suport din hârtie sau carton.
Există neconvenționalitate în print? Bineînțeles. Când ne referim la neconvenționalitate în industria creativă luăm în calcul toate mijloacele prin care realizăm aceste campanii neconvenționale, și mai ales printul deoarece noua tehnologie oferă posibilități infinite de a exprima cele mai creative idei.
În print neconvenționalitatea este condiționată de doi factori: materialul suport și grafica. În ceea ce privește producția publicitară, neconvenționalitatea îmbină, pe lângă grafică și material suport, alte servicii: decupare, gravare, lipire, pentru a realiza lucrarea dorită. Când vorbim despre materiale suport luăm în calcul diverse obiecte din lemn, metal, carton, plută, sticlă, pietre, cauciuc, plastic pe care nu numai că le personalizăm special, dar le și utilizăm în contexte promoționale ieșite din comun. Și pentru că tehnologia ne permite, putem aduce în discuție și suporturi de imprimare cu adevărat neconvenționale precum flori sau chiar apă. Da, se poate printa pe apă!
Dacă totuși alegem un material suport convențional de imprimat, atunci trebuie să venim cu o grafică de excepție care să scoată produsul sau instrumentul promoțional din „convenționalitatea” lui. O grafică smart și interactivă, realizată prin diverse tehnici și finisări, care să pună în valoare brandul sau campania, va avea mai mult efect decât o informație expusă într-un anumit font. În ceea ce privește producția publicitară, ideea si modul în care o punem în practică dictează neconvenționalul unui produs promoțional sau al unei instalații, mai exact, litere volumetrice în cele mai neobișnuite forme, instalații indoor sau outdoor sau obiecte promoționale folosite în campanii.
Tehnologia modernă, pe care o avem astăzi, lărgește mult limitele printului digital și al producției publicitare oferindu-le creativilor posibilitatea să își pună în practică orice idee neobișnuită ar avea și să transforme o campanie banală într-una neconvențională. Pentru mai multe idei neconvenționale în materie de print digital poți consulta INSPIRAȚIE, noua categorie din site-ul Agrafa Print.
Categorii
Angajari (6) Comunicate de presa (6) Diverse (52) Echipa Agrafa Print (6) Evenimente (9) În fiecare zi, alese şi culese... (91) Industrie (17) Oferte speciale (5) Piaţa (4) Produse (27) Sfaturi (33) Ţeparii nostri (2) Uncategorized (2)Arhivă Articole
October 2023 July 2022 March 2022 August 2021 September 2020 April 2019 March 2019 February 2019 January 2019 November 2018 October 2018 September 2018 August 2018 July 2018 May 2018