Sursa: Forbes
Vern Hoven, un contabil în Gig Harbor, Washington, a declarat într-un articol pentru Microsoft că produsele pe care businessurile le oferă angajaţilor sau clienţilor în orice perioadă a anului au rolul de a menţine şi dezvolta performanţe şi relaţii business stabile, deci mai mereu un rol în strânsă legătură cu progresul afacerii, un rol de promovare. A dat şi exemple: bonusurile pe care le primesc angajaţii la sfârşit de an, cardurile de reducere pentru clienţi şi altele. El a mai spus că, dat fiind obiectivul gesturilor, anume, de a promova, acestea nu sunt neapărat cadouri.
Logica sa venea ca urmare a faptului că, în Statele Unite, există regula cadourilor business conform căreia, toate cadourile de această natură sunt deductibile la valoarea de $25 per articol, dacă preţul este mai mic sau egal cu atât. În cazul în care valoarea cadoului este mai mare, doar suma de $25 din costul total se poate deduce. Hoven încerca să găsească aşadar o justificare de deducere peste această limită. Dacă bonusurile sau cardurile sunt cu scop promoţional, atunci nu pot fi catalogate drept cadouri şi nu există limita de $25, conform acestuia.
Lucrurile pot părea complicate şi în alte părţi ale lumii. Fiecare ţară are propriile reguli când vine vorba de schimbul de cadouri între parteneri sau cadouri în general de natură business. Unele pot fi literă de lege, cum e regula celor $25 la americani, altele sunt adânc înrădăcinate în cultura naţională şi sunt supuse unor protocoale nescrise, dar la fel de importante ca orice alte legi.
Japonia
Se ştie că în Japonia este foarte important să ai în vedere conduita oferirii darurilor. În cultura japoneză cu precădere, este o adevărată artă să ştii să oferi un cadou care, oricât de modest, să reprezinte recunoştinţă, prietenie şi respect.
– Cadoul trebuie să fie întotdeauna împachetat cu grijă sau dăruit într-o cutie de cadouri.
– Schimbul trebuie să aibă loc la prima întâlnire între parteneri, dar obiceiul este de a continua acest gest reciproc.
– Cadoul nu se oferă pe neaşteptate, ci trebuie căutat un moment prielnic în timpul întâlnirii pentru a-i comunica partenerului de existenţa acestuia şi oferit apoi la sfârşitul întrevederii.
– Este perfect acceptabil ca asociatul de origine japoneză să refuze politicos cadoul de câteva ori înainte de a-l accepta.
– Aceeaşi procedură trebuie aplicată şi în cazul când cealaltă parte primeşte un dar.
– Când se oferă un cadou, dar şi atunci când se primeşte, trebuie folosite ambele mâini, un gest care denotă politeţe şi este foarte important.
Sursa: Princeton
Categorii
Angajari (6) Comunicate de presa (6) Diverse (52) Echipa Agrafa Print (6) Evenimente (9) În fiecare zi, alese şi culese... (91) Industrie (17) Oferte speciale (5) Piaţa (4) Produse (27) Sfaturi (33) Ţeparii nostri (2) Uncategorized (2)Arhivă Articole
October 2023 July 2022 March 2022 August 2021 September 2020 April 2019 March 2019 February 2019 January 2019 November 2018 October 2018 September 2018 August 2018 July 2018 May 2018