Poveştile de succes le găsim cu toţii fascinante. Mai ales pe acelea care au scos la iveală un succes imens în pofida oricăror greutăţi. Şi mai toţi am auzit sau citit despre Steve Jobs şi Steve Wozniak, cei care au propulsat Apple Computers într-un garaj, în Cupertino, California, în 1976. Asemenea lor, mai mulţi decât am putea crede.
De prea puţine ori ne gândim că nume mari în lumea businessului internaţional ar fi putut avea un startup cel puţin modest. Că ar fi putut porni de la nimic mai mult decât o idee şi numai câţiva bani în buzunar. Ne-am obişnuit cu marile companii aşa cum există ele astăzi: cu sedii imense, birouri spaţioase, privelişti care mai de care şi facilităţi, ar spune unii, mai puţin obişnuite mediilor de afaceri.
Acum, că nu toate sediile sunt sedii Google sau Apple, e adevărat. Că nu toate afacerile ajung să se extindă atât de mult, o ştim. Dar dacă există o singură lecţie de reţinut din toate aceste poveşti de succes, aceasta e: o idee bună te poate duce departe. Acea idee bună îţi scrie povestea de succes.
Înainte ca marketingul să devină esenţial pentru un succes mai mare, este ideea cea care dă viaţă unei poveşti antreprenoriale de succes. Ideea şi, după cum am mai zis, câţiva bani în buzunar.
Harley Davidson
Harley Davidson este cel mai mare producător de motociclete de categorie grea din America şi a deţinut, la un moment dat, titlul de cel mai mare producător de motociclete din lume.
Harley Davidson nu este doar numele brandului, ci încorporează numele celor doi care au pus bazele companiei în 1903. William S. Harley şi Arthur Davidson au pornit de la ideea de a crea un motor pentru biciclete în 1901. Doi ani mai târziu, lansau pe piaţă prima motocicletă pentru curse. Au lucrat la modelul lor, în tot acel timp, într-o magazie din lemn, nu mai mare decât magazia bunicilor de la ţară. Poveste de succes #1? Verificat.
Yankee Candle
Era în 1969 când Michael Kittredge, în vârstă de 16 ani, a făcut prima lumânare parfumată, realizată din creioane topite. Lumânarea ar fi trebuit să fie un cadou de Crăciun pentru mama sa, dar, în cele din urmă, Michael a vândut-o unui vecin pentru $2. La scurt timp, tânărul întreprinzător a trebuit să înceapă producerea acestor lumânări parfumate în masă. La început, pentru vecini, familie şi prieteni; mai apoi, pentru clienţi în toată regula.
În 1999, The Yankee Candle Company a înregistrat $256 milioane în vânzări şi s-a stabilit ca leader de piaţă al industriei. Şi toată povestea a început cu un tânăr care, în lipsa resurselor financiare pentru a-i cumpăra mamei sale un cadou, s-a folosit de o idee.
Poveste de succes #2? Verificat.
Categorii
Angajari (6) Comunicate de presa (6) Diverse (52) Echipa Agrafa Print (6) Evenimente (9) În fiecare zi, alese şi culese... (91) Industrie (17) Oferte speciale (5) Piaţa (4) Produse (27) Sfaturi (33) Ţeparii nostri (2) Uncategorized (2)Arhivă Articole
October 2023 July 2022 March 2022 August 2021 September 2020 April 2019 March 2019 February 2019 January 2019 November 2018 October 2018 September 2018 August 2018 July 2018 May 2018