Cum îţi dai seama că economia îşi revine – cresc comenzile la cărţile de vizită

După ce în 2009 producţia de cărti de vizită a scăzut cu cca 20% faţă de perioada pre-criză, iar anul trecut curentul descendent a continuat, în prima jumătate a lui 2011 piaţa pare să fie în revenire uşoară. Statisticile din primele şase luni relevă un număr al comenzilor mai mare cu aprox. 15 procente faţă de intervalul similar din 2010, semn că economia autohtonă îşi revine.

“Pentru ianuarie-iunie, numărul de cărţi de vizită comandate a crescut, raportat la acelaşi interval din 2009 şi 2010, iar tendinţa până la finalul anului este să ne apropiem destul de mult de cifrele din 2008, când România încă nu era foarte afectată de criză”, declară Mihai Baciu, Managing Director Agrafa Print, cel mai mare producător de cărţi de vizită din Bucureşti.

Mai mult, din comenzile de cărţi de vizită poţi aprecia şi dinamica domeniilor de activitate. Evident, de cărţi de vizită au nevoie în mod predominant oamenii din Vânzări, Client Service, Marketing şi PR, care interacţionează în mod regulat cu persoane din afara companiei, precum şi cei din middle şi top management, indiferent de profesie. Comenzile din aceste zone au continuat şi în 2009 şi 2010, la un nivel redus cantitativ, însă, semn că numărul întâlnirilor, evenimentelor şi al noilor contacte de business a scăzut în ultimii doi ani.

Totodată, companii din auto, imobiliare şi construcţii au înregistrat scăderi drastice – până la 40% – în numărul comenzilor şi cantitatea de cărţi de vizită comandate. În 2009 şi 2010, clienţii ce activează în pharma şi telecom nu au simţit criza, dacă judecăm după numărul de cărţi de vizită, care a crescut uşor (3-5%). De asemenea, cei din domeniul bancar au avut o perioadă de stagnare în 2009, dar au revenit şi chiar au crescut cu câteva procente în a doua jumătate a anului trecut.

Cartea de vizită este un instrument esenţial în orice business, fiind parte a primei impresii generate la o întâlnire de afaceri. Nu este de mirare că şi în ceea ce priveşte acest tip de imprimate există curente şi tendinţe, dorinţa de a fi original şi unic. „De-a lungul timpului, am realizat cărţi de vizită simple, doar cu datele de contact, altele cu un plus de design sau doar cu o fotografie a persoanei şi un număr de telefon. Modelele sunt nelimitate, iar companiile româneşti au descoperit posibilitatea de a-şi face branding şi prin intermediul cărtilor de vizită. Evident, băncile sau lanţurile de distribuţie medicamente au ales mereu variantele clasice, stilul sobru, profi, pe când agenţiile de publicitate, firmele de web-design sau de IT încearcă mereu să iasă din tipare şi sa şocheze prin creativitate şi la nivelul cărţilor de vizită”, adaugă Mihai Baciu. Acum, la modă, sunt cărţile de vizită transparente, din plastic, realizate cu ajutorul tehnologiei digitale Inkjet LED UV care înlocuieşte cu succes serigrafia şi tampografia, cu costuri mai mici, timp scurt de execuţie, imagini de înaltă calitate şi culori strălucitoare. În plus, pentru acest tip de imprimare, consumabilele sunt eco-friendly.