Probabil că toți am auzit la un moment dat de culorile PANTONE, fie că am citit despre culoarea fiecărui an, fie că am consultat un catalog PANTONE pentru a alege cel mai bine nuanța potrivită campaniei, ambalajului sau brandingului nostru. În 1963, Lawrence Herbert, fondatorul companiei PANTONE, a creat un sistem inovator de identificare, potrivire și comunicare a culorilor pentru a rezolva problemele asociate cu producerea unor potriviri de culoare corecte în comunitatea de arte grafice. Perspectiva sa, că spectrul este văzut și interpretat diferit de fiecare individ, a condus la inovația PANTONE MATCHING SYSTEM®, o carte de culoare, standardizată, în format de evantai. De atunci, Pantone și-a extins conceptul de sistem de potrivire a culorilor la alte industrii care folosesc spectre de culoare, inclusiv tehnologia digitală, textilele, materialele plastice, arhitectura, designul interior și industria vopselurilor. Pantone continuă să dezvolte instrumente de comunicare color pentru o varietate de industrii și să adopte agresiv noile tehnologii digitale pentru a răspunde nevoilor de culoare ale profesioniștilor în domeniul designului și producției.
Ei bine, cei de la PANTONE tocmai asta și-au propus: să fie autoritatea de renume mondial a culorilor, furnizând sisteme de culori și comunicând eficient codurile fiecărei nuanțe într-o varietate de industrii.
Și pentru că publicitatea nu poate funcționa fără coduri de culoare corecte, care să exprime o unitate a campaniilor indiferent de mediile în care aceastea rulează, în ceea ce privește arta grafică, tipărirea, publicarea și designul de ambalaj, seria PANTONE PLUS pentru grafică multimedia – versiunea actuală a sistemului PANTONE MATCHING SYSTEM, despre care am vorbit mai sus, – reprezintă referința internațională definitivă pentru selectarea, specificarea, potrivirea și controlul culorilor de cerneală. În lumea publicitară, putem vorbi despre două medii constante în care culorile au un comportament diferit. Mediul digital, care folosește 3 culori lumină R(ed)G(reen)B(lue), și variațiuni ale acestora, și mediul tipografic ce lucrează cu 4 pigmenți C(yan)M(agenta)Y(ellow) (blac)K și variațiuni ale acestora. PANTONE a identificat demult acest decalaj între culorile lumină și culorile pigment, așa că a început să numească nuanțe să genereze coduri de culoare și să creeze cataloage astfel încat să putem reproduce în print nuanța exactă de pe monitor. Așadar, atunci când pregătim o campanie, este esențial să consultăm catalogul PANTONE și să comunicăm exact codurile culorilor pe care dorim să le utilizăm pentru ca acestea să fie aceleași indiferent de modalitatea de afișare a campaniei.
Practic, PANTONE este convertorul nostru care ne ajută să identificăm nuanțele culorilor și să le transformăm din culori lumină, cele pe care le vedem pe monitor, în culori cerneală, cele pe care ajungem să le tipărim. Tipărirea în culori PANTONE ne scutește de emoțiile pe care le avem când nu suntem siguri dacă logo-ul va ieși așa cum trebuie, dacă toate printurile vor ieși la fel (în cazul unui tiraj extrem de mare) sau dacă nimerim și în varianta tipărită nuanța pe care văzut-o pe monitor.
Sursa foto: www.freepik.com.
Categorii
Angajari (6) Comunicate de presa (6) Diverse (52) Echipa Agrafa Print (6) Evenimente (9) În fiecare zi, alese şi culese... (91) Industrie (17) Oferte speciale (5) Piaţa (4) Produse (27) Sfaturi (33) Ţeparii nostri (2) Uncategorized (2)Arhivă Articole
October 2023 July 2022 March 2022 August 2021 September 2020 April 2019 March 2019 February 2019 January 2019 November 2018 October 2018 September 2018 August 2018 July 2018 May 2018