Blog În fiecare zi, alese şi culese... Săpun, praf de copt şi gumă: dintr-una-nalta, îţi spunem noi ce nu ştiai despre Wrigley

Săpun, praf de copt şi gumă: dintr-una-nalta, îţi spunem noi ce nu ştiai despre Wrigley

Povestea aceasta începe pe străzile Philadelphiei. Şi ca orice alt oraş din America care lasă o impresie profundă, şi acesta are particularităţile sale, fiind cunoscut pentru multe lucruri, dar mai ales pentru cât de mult predomină acolo arta murală. De fapt, oraşul a şi fost denumit „capitala picturilor murale a Americii”. Să tot fie vreo două mii de asemenea picturi exterioare în Philadelphia.

Dar să revenim la ale noastre. Spuneam de Wrigley. Numele acesta se asociază involuntar şi instantaneu cu guma de mestecat. Şi-apoi, compania este şi unul dintre producătorii cei mai mari de pe piaţa mondială, aşa că se-nţelege. Brandul are o identitate bine stabilită peste tot în lume şi majoritatea suntem familiarizaţi cu diferitele versiuni de logo, cu ambalajele produselor şi cu numele, bineînţeles.

Wrigley_2

Sursă foto: imgkid.com

Iată şi povestea.

Pe la sfârşitul anilor 1800, mai exact, prin 1891, Wiliam Wrigley Junior îşi petrecea timpul pe străzile din Philadelphia, încercând să vândă săpunurile tatălui său. Înarmat cu un cal şi căruţă ca mijloc de transport şi cu un talent deosebit pentru a găsi şi convinge cumpărători, Wrigley a făcut o treabă destul de bună.

Atât de bună, de fapt, încât s-a hotărât să testeze o nouă direcţie pe cont propriu şi s-a mutat la Chicago când avea 29 de ani, hotărât să îşi conducă propria afacere.

Wrigley a început prin a vinde comercianţilor săpunul tatălui său, iar pentru a-i încuraja şi determina pe aceştia să-şi aprovizioneze în continuare stocurile de la el, s-a hotărât să pună la bătaie şi ceva în plus.

Wrigley Jr. oferea colaboratorilor săi recipiente cu praf de copt gratuite la fiecare comandă. Spre surprinderea sa, Wrigley a constatat că aceste cadouri promoţionale erau chiar mai populare decât săpunurile pe care le vindea. S-a reprofilat şi a intrat în lumea afacerilor cu praf de copt. Şi a apelat şi de această dată la aceeaşi strategie de promovare şi atragere de clienţi, doar că tânărul antreprenor oferea acum pachete gratuite cu gumă de mestecat la fiecare recipient cu praf de copt. Ironic sau nu, dar şi de această dată, produsul de promovare a fost mai râvnit decât produsul promovat. Şi uite-aşa, o nouă poveste s-a ţesut. În 1893, Wrigley a debutat cu Juicy Fruit şi Spearmint, două dintre cele mai populare arome şi astăzi.

Iar pentru a încheia în ton acest articol, aflaţi că Wrigley a trimis în 1915 mostre gratuite de gumă de mestecat tuturor americanilor listaţi în cartea de telefoane.Un model de marketing de milioane.

Butonii lui GW, primele promoţionale apărute vreodată

Articolul Anterior

3 cele mai populare obiecte personalizate în secolul al 19-lea

Articolul Urmator