2. “Recall-ul” sau ce îşi amintesc clienţii cel mai mult
Povestea unui brand începe întotdeauna de la o idee. Idee pe care un spirit antreprenorial o valorifică în aşa fel încât povestea devine realitate. Mai mult, devine un succes.
Iar povestea unei afaceri de succes se scrie în fiecare moment, cu fiecare decizie managerială, cu fiecare plan de marketing şi cu fiecare mic obiectiv atins cu succes, oricât de mic ar părea acesta.
O afacere de succes porneşte întotdeauna de la pasiune şi are la bază mai mereu o echipă de oameni bine închegată, oameni care pun suflet în ceea ce fac. Succesul afacerii este dictat într-o măsură considerabilă de felul în care oamenii din interior reuşesc să conducă afacerea în direcţia bună. În acelaşi timp, foarte mulţi antreprenori, directori, marketeri etc. vor admite că jucătorii cei mai importanţi sunt, fără doar şi poate, clienţii. Până la urmă, scopul principal al oricărui tip de afacere este acela de a răspunde necesităţilor şi cerinţelor clienţilor. De fapt, foarte multe branduri se ghidează după sintagma, celebră de acum, „clientul nostru, stăpânul nostru”. Expresia prea banală poate, evidenţiază ceea ce ar trebui să existe la baza tuturor afacerilor: o relaţie eficientă cu clienţii, o relaţie de încredere şi confortabilă între cel care oferă anumite servicii/produse şi cel care le achiziţionează.
Relaţia cu clienţii trebuie să fie una de apreciere şi recunoştinţă individuală. Iar obiectele promoţionale fac parte dintr-o categorie specială pentru că sunt o dovadă a respectului faţă de clientelă. Aceste atenţii chiar au calitatea de a aduce clienţii mai aproape şi de a-i fideliza.
Undeva pe la jumătatea secolului al 19-lea, proprietarul unei tipografii a avut o idee în urma căreia s-a dezvoltat o adevărată industrie. Jasper Freemont Meek a observat într-o zi o fetiţă scăpându-şi manualele în noroi. În acel moment, s-a gândit că ar putea creşte renumele magazinului unui prieten printr-un simplu mesaj advertorial printat pe săculeţi ce ar fi fost dăruiţi tuturor copiilor care intrau în magazin. Mesajul citea simplu: „Buy Cantwell Shoes”. A funcţionat. Săculeţii, purtaţi de copii, de acasă spre şcoală şi înapoi, au lăsat o impresie plăcută, iar numele magazinului şi afacerea în sine au devenit din ce în ce mai cunoscute.
Clienţii vor ţine mine calitatea produselor sau a serviciilor oferite, dar îşi vor aminti întotdeauna şi cu atât mai mult momentul în care au fost surprinşi, iar aşteptările le-au fost depăşite.
Cu cât un obiect promoţional este mai personal şi mai atractiv, cu atât mai durabilă este impresia lăsată clienţilor. Iar dacă ar fi să comparăm factorul de reţinere în ceea ce priveşte impactul formelor de publicitate asupra oamenilor, iată ce relevă cifrele:
– 86% dintre cei care deţin obiecte promoţionale îşi amintesc de numele înscris pe aceste obiecte. Cu cât posesorii interacţionează mai mult cu produsele de promovare, factorul de recunoaştere şi reţinere creşte*.
Într-un scenariu în care sunt implicate o afacere, clienţi şi produse promoţionale, lucrurile decurg la fel pentru toată lumea. Adică, un client poate fi cineva care are la activ un parteneriat şi o relaţie îndelungată cu un anumit brand. Dar tot un client este şi acela care intră pentru prima dată în contact cu brandul. Şi pentru unul şi pentru celălalt, aprecierea contează, iar o atenţie în forma unui produs promoţional selecţionat cu atenţie şi personalizat cât mai individual o vor reţine ambii în aceeaşi măsură.
*Rezultatele au fost obţinute în urma unui studiu realizat în 2012 şi 2013 de Advertising Specialty Institute (ASI), care a inclus peste 7000 de consumatori din centre metropolitane precum Atlanta, Boston (Statele Unite), Madrid (Spania), Roma (Berlin) ş.a.
Categorii
Angajari (6) Comunicate de presa (6) Diverse (52) Echipa Agrafa Print (6) Evenimente (9) În fiecare zi, alese şi culese... (91) Industrie (17) Oferte speciale (5) Piaţa (4) Produse (27) Sfaturi (33) Ţeparii nostri (2) Uncategorized (2)Arhivă Articole
October 2023 July 2022 March 2022 August 2021 September 2020 April 2019 March 2019 February 2019 January 2019 November 2018 October 2018 September 2018 August 2018 July 2018 May 2018