Designul ne ajută să înțelegem lumea din jur, iar tendințele ne aduc mai aproape de preferințele oamenilor din industria publicitară. Este esențial să înțelegem trendurile sociale pentru a le aplica, mai departe, și în designul grafic. Care sunt cele mai puternice tendințe de design grafic în 2019? Ca în orice aspect al vieții, anul 2019 mizează pe contradicții. Astfel, elementele de design din epoci diferite și din curente artistice contradictorii sunt în centrul atenției anul acesta. Dacă esti designer sau dacă ești interesat de o nouă identitate vizuală pentru business-ul tău, trebuie să știi care sunt ultimele cerințe grafice. Indiferent de mediul de afaceri, este esențial să înțelegi și să conștientizezi cum tendințele evoluează în timp pentru ca designul tău să fie mereu actual și să rezoneze cu clienții. Iată care sunt propunerile de anul acesta:
1. Design 3D: ilustrații și fonturi volumetrice
După o perioadă în care designul 2D a ocupat marea parte din industria creativă, compozițiile cu adâncime și fonturile 3D, indiferent de font, revin de anul acesta în toate vizualurile.
2. Layout-uri asimetrice
Necesită mai multă atenție din partea privitorului, obișnuit cu o aranjare uniformă, indiferent că sunt utilizate în designul site-urilor, aplicațiilor de mobil sau în vizualul unei campanii. Curiozitatea înnăscută a utilizatorului se accentuează în momentul în care acesta nu știe unde vor fi afișate informațiile ce urmează, inducând un sentiment de uimire și interes în timpul interacțiunii cu un astfel de layout.
3. Art Deco
Este un stil artistic apărut în jurul anilor 1920 ce presupune un design format dintr-o multitudine de linii. 2019 readuce acest design în actualitate, în special în crearea elementelor ce compun logo-urile.
4. Stilul modern de la jumătatea secolului 20
După Art Deco, a urmat o altă tendință în designul grafic, numită Mid Century Modern. Inițial s-a manifestat în design interior și moda vestimentară, însă de câțiva ani observăm transferul în creațiile grafice. Acest stil constă în ilustrații în culori vintage care amintesc de publicitatea iconică de după al Doilea Război Mondial.
5. Gradienți și tonuri duble de culoare
Gradienții sau tranziția de culoare sunt deja pe val de câțiva ani, însă recent au început să se strecoare și în designul logo-urilor. Se pot aborda tranzițiile obișnuite de culoare (albastru/violet, roșu/oraj) sau se pot realiza noi combinații între culori cu totul opuse. Se pare că zvonurile de anul trecut cu privire la întoarcerea tonurilor duble s-au adeverit, însă nu oricum ci sub formă de gradient.
6. Tonuri calde (în special în fotografie)
Cum pentru fiecare acțiune există și o reacțiune, prezența tonurilor calde este consecința faptului că în ultimii ani designerii au fost ghidați să evite filtrele vintage și să utilizeze doar tonuri puternice de culoare. Aceste tonuri calde sunt similare celor din zilele anilor ’70 -’80 în care camerele foto și video nu puteau capta culori saturate. Trendul a pornit și de la modul în care sunt filmate majoritatea serialelor produse de Netflix.
7. Ilustrații specifice
Trendul este inspirat de elemnetele botanice și naturale, similare celor din vechile atlase. După ani de ilustrații cu linii îndrăznețe, recent ilustrațiile în linii mai delicate și mai elegante apar din ce în ce mai des, în special în designul ambalajelor. Avantajul acestor ilustrații este dat de faptul că o grafică mai complexă este redată foarte frumos pe un suport de hârtie texturată. Odată cu adăugarea de finisaje premium, cum ar fi foliile și embossing-ul, acest tip de design de ambalaj atinge un echilibru între maximalism și simplitate.
8. Fonturi pline
În timp ce ilustrațiile devin mai fine, fonturile ies în evidență – mai ales când vine vorba despre cele tip serif. În ceea ce privește digitalul, anul 2019 este anul fonturilor serif. Fonturile personalizate devin din ce în ce mai necesare pentru brandurile care doresc cu adevărat să iasă în evidență. Designerii prevăd că fonturile serif se vor un fel de semnătură sau de logomark al brandurilor. De ce? După ani de dominație a fonturilor simple, ele sunt văzute acum ca fiind „fără suflet” și „fără caracter”.
9. Compoziții deschise
Vă amintiți de epoca publicitară care lăsa loc imaginației? După ani de cadre care încorporau elementele vizuale într-o ordine strictă, fiecare parte vizibilă și contabilizată, designerii încep să îmbrățișeze compoziții mai deschise. Acestea creează impresia ca doar o parte a întregii imagini este vizibilă și că există o altă lume în afara ei. Acest tip de compoziții par haotice deoarece plasarea fiecărui element vizual intern este întâmplătoare.
10. Design izometric
În timp ce compozițiile deschise elimină unele lucruri, modelele izometrice creează universuri întregi în spații mici. Proiectarea izometrică sună foarte „tehnic”, dar este pur și simplu o metodă de redare a unui obiect 3D în două dimensiuni. Desenul este simplu și curat, dar cu o adâncime pe care designul plat nu poate realiza, similar celui utilizat în pictura icoanelor. Designul izometric aduce mult mai multă atingere decât designul plat, incluzând cumva privitorii în interiorul compoziției.
Vă urăm creativitate și spor în noul an!
Pentru mai multe detalii puteți urmări video-ul de mai jos:
Categorii
Angajari (6) Comunicate de presa (6) Diverse (52) Echipa Agrafa Print (6) Evenimente (9) În fiecare zi, alese şi culese... (91) Industrie (17) Oferte speciale (5) Piaţa (4) Produse (27) Sfaturi (33) Ţeparii nostri (2) Uncategorized (2)Arhivă Articole
October 2023 July 2022 March 2022 August 2021 September 2020 April 2019 March 2019 February 2019 January 2019 November 2018 October 2018 September 2018 August 2018 July 2018 May 2018